Zdrowie na wiosnę

Dziś na zajęciach porozmawialibyśmy o tym jak zachować zdrowie i dobrą formę na wiosnę.

Na początek posłuchajcie wierszyka pt. “Na zdrowie”. Ale dziś do was taka prośba, abyście oprócz uważnego słuchania wykonywali gesty/ruchy, które będą ilustrować usłyszane fragmenty wiersza.

Na zdrowie

Mamy nadzieję, że uważnie słuchaliście wierszyka i świetnie bawiliście się przy pokazywaniu jego treści. A teraz odpowiedzcie na kilka pytań.

  • Co trzeba robić żeby być zdrowym?
  • Dlaczego wiosna zachęca do dbania o zdrowie?

Mamy nadzieję, że poradziliście sobie świetnie i bez problemu odpowiedzieliście na powyższe pytania. Po niżej przedstawiamy wam jeszcze kilka zasad utrzymania dobrego zdrowia i kondycji, które myślimy, że i tak wszyscy dobrze znacie 🙂

https://youtu.be/ltr6xhuHvO4

https://youtu.be/jgJOS26G1wY

Przyszedł czas na zabawę. Do zabawy będzie potrzebny rodzic lub rodzeństwo i zaczynamy!

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne.

  1. Powitanie częściami ciała – witacie się z rodzeństwem lub rodzicami brzuszkami, plecami, pośladkami, biodrami, barkami, kolanami, nosami. Wymyślcie sami jeszcze kilka ciekawych powitań 🙂
  2. Przepychanka“- siedzicie tyłem do rodzeństwa lub rodzica i opieracie się plecami do siebie. Na sygnał odpychacie się nogami i próbujecie przepchnąć druga osobę z pary.
  3. Paczka” – jedna osoba siedzi skulona na podłodze, rękami obejmuje kolana. Druga usiłuje “rozwiązać paczkę” – ciagnie za ręce i nogi.

A tu kolejna propozycja zabawy ruchowej dla Was ponieważ nie zapominajcie, ze ruch to ZDROWIE !

Nasze zdrowie

Na dziś proponujemy wam również wykonanie pracy plastycznej pt. “Nasze zdrowie”. Prace możecie wykonać dowolna metoda. Przygotowujecie plakat promujący zdrowy tryb życia. Jeśli chcecie podpowiadamy, że do jego stworzenia możecie użyć ilustracji wyciętych z gazet. Będzie nam niezmiernie miło jeśli podzielicie się z nami efektami swoich działań. Tak więc do dzieła!

Mamy dla was również porcję zadań do wykonania i poćwiczenia na naszych kartach pracy.

Ćwiczę czytanie

Wiemy, że duża część z Was świetnie już składa literki i czyta. Dla tego zachęcamy Was do dalszego ćwiczenia samodzielnego czytania .

Propozycja nauczyciela wspomagającego

Kącik grafomotoryczny

Propozycje zabaw na dziś 🙂

ROSNĄCE FARBY

         Moi drodzy, wiemy jak bardzo lubicie wspólne eksperymenty i twórcze zabawy, dlatego dzisiaj zachęcamy Was do samodzielnego wykonania „rosnących farb”, które po włożeniu na kilka sekund do kuchenki mikrofaliwej stworzą piękną strukturę.

         Przepis na te farby jest bardzo prosty, a ich wykonanie zajmie wam tylko kilka minut. Będziecie potrzebować:

  • 1 porcji soli
  • 1 porcji mąki
  • 1 porcji wody.

Należy dokładnie wymieszać te trzy składniki ze sobą i powstaje nam baza do rosnących farb. Następnie możecie podzielić tę masę na kilka części i zbarwić je farbami lub barwnikami spożywczymi. Teraz pozostaje tylko uruchomić Waszą kreatywność oraz wyobraźnię i storzyć z przygotowanych farb piękne kompozycje. Farby po wypieczeniu w kuchence mikrofalowej (ok. 30 sekund) twardnieją i unaszą się tworząc piękny efekt.

Propozycja zabaw ruchowych :

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=590566598388424&id=417985502313202&funlid=RPfXTIq0zSW9lR4m&d=w&vh=e

A ponieważ dzisiaj mówiliśmy o zdrowiu, mamy dla Was jeszcze jedna niespodziankę. Dla tych którzy lubią pichcić z rodzicami mamy kilka prostych szybkich przepisów na zdrowe przekąski 🙂

  1. Sałatka owocowa

Tu nie dajemy wam gotowego przepisu. Liczymy na Waszą inwencje twórcza. Po prostu obieracie i kroicie ulubione owoce i razem je mieszacie. Jeśli lubicie możecie dodać odrobinę jogurtu.

2. Ciasteczka owsiane

Składniki na około 22 duże ciasteczka: 200g masła w temperaturze pokojowej 3/4 szklanki ksylitolu 1 jajko (w tej samej temperaturze co masło) 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej 1/2 łyżeczki sody szczypta soli
2 i 1/2 szklanki płatków owsianych 1/2 szklanki posiekanych bakalii 1. Mąkę wymieszać z sodą, solą.

  1. Masło ucierać mikserem na średnich obrotach przez około 2 minuty. Dodać ksylitol i ucierać jeszcze przez 2-3 minuty. Następnie dodać jajko, wymieszać.
  2. Do maślanej masy dodać pozostałe składniki i wymieszać łyżką lub rękoma.
  3. Z ciasta formować w rękach kulki, układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszczać (między ciasteczkami zachować odstępy). Ciasteczka wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 st C na funkcji termoobieg i piec przez około 17 minut (na funkcji góra-dół 180 st C). Podawać przestygnięte.

3. Kuleczki mocy

  • kuleczki z daktyli i migdałów

ok. 120 g migdałów blanszowanych, najlepiej bez skórek ok. 100 g daktyli suszonych bez pestek

Daktyle i migdały umieszczamy w blenderze lub malakserze i mielimy dość gładko, aż z migdałów zacznie wydzielać się olej i masa stanie się lepka i plastyczna. Z masy formujemy kuleczki lub wałeczek, który tniemy na mniejsze kawałeczki lub robimy małe kuleczki. Karmelki możemy jeść od razu lub po schłodzeniu, wtedy są nieco twardsze.

  • kuleczki owsiane z kakao i ksylitolem

Składniki: 400g płatków owsianych błyskawicznych 250g masła ok. 3/4 szklanki ksylitolu 4 łyżki naturalnego kakao 2 łyżki wody

Masło ucieramy z ksylitolem, następnie dodajemy kakao, znowu ucieramy. Do puszystej masy dodajemy płatki owsiane i wodę (tyle, żeby z masy można było bez problemu lepić kulki) mieszamy ręką. Lepimy kuleczki i wstawiamy do lodówki.

SMACZNEGO ! 🙂