Witamy powracające ptaki

Dziś na zajęciach porozmawialibyśmy znowu troszkę o ptakach. W ostatnim czasie poznaliście kilka nazw ptaków powracają z ciepłych krajów do Polski. Dziś również kilka poznacie, chociaż nie mamy wątpliwości, że wszystkie je już znacie. Dodatkowo dziś poznalibyśmy także kolejną nową literkę “G” i “g”. Zapraszamy was do wspaniałej zabawy.

“Co to za ptak?” -przyjrzyjcie się dokładnie ilustracji przedstawiającej ptaki które przylatują wiosną do Polski. Czy potraficie je rozpoznać i podać ich nazwy?

Najwcześniej przylatują skowronki, szpaki, bociany i pliszki. Miesiac później, w kwietniu pojawiają się jaskółki i kukułki. Czy pamiętacie jak mówił o tym Pan Marceli z wczorajszej czytanki podczas wiosennego lotu balonem ? To jeszcze raz wymieńcie nazwy ptaków przylatujących na wiosnę. Wymienione nazwy podzielcie na sylaby.

A teraz skupcie się i posłuchajcie opowiadania pt. ” Szpacze wesele i ptasie trele” czytanego przez rodziców. Zwróćcie proszę uwagę na to jakie ptaki przyleciały na wesele szpaków i co mówiły o sobie nawzajem.

Mamy nadzieję, że uważnie słuchaliście opowiadania. Powiedzcie proszę : Jakie ptaki zostały zaproszone na wesele ? Jakie ptaki przyleciały? Kogo szpaki nie zaprosiły i dlaczego? Co mówiły o sobie ptaki? Co mówiła o sobie kukułka? Za co ptaki nie lubią kukułek?

Ptaki które pojawiły się w dzisiejszym opowiadaniu.

A teraz proponujemy wam zabawy.

“Ptaki do gniazd”

Do zabawy potrzebne nam będą kartka lub mały kocyk, muzyka

Dzieci układają na podłodze kartkę bądź kocyk ( to będzie ich gniazdo). Rodzice właczaja jakas lekka wiosenna muzykę może być któraś z ostatnio proponowanych wiosennych piosenek. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju naśladując ptaki. Na hasło rodzica : Głodne ptaki! dzieci kucaja i stukają palcami dziesięć razy w podłogę, głośno licząc, po czym ponownie biegają po pokoju. Gdy muzyka cichnie, dzieci chowają się w gniazdach.

“Bocian szuka żabki”

Czas na zabawę, którą sami sobie zorganizujecie 🙂

Potrzebne nam będą:

– czerwona i biała kartka papieru technicznego,

– klej,

– nożyczki,

– zszywacz.

Z powyżej wymienionych materiałów  zróbcie  dzioby bociana, które przyczepcie do  białej opaski….sami najlepiej wiecie jak 🙂

Potrzebne nam jeszcze będą żabki, które możecie sami narysować, ale żabkami mogą być również zielone pompony różnej wielkości.

I bawimy się!! Opaska na głowę  i szukaj boćku żabek, czyli dotykaj dziobem umieszczonym na głowie porozrzucanych żabek 🙂 Ha, ha.. wydawało się, że będzie łatwiej, prawda?:-)

Dla wytrwałych dla utrudnienia proponuję  poruszanie się na jednej nodze, jak na boćka przystało. A dla najwytrwalszych proponuję umieścić na żabkach sylaby, aby dziecko mogło tworzyć wyrazy

Spójrzcie proszę teraz na ilustracje poniżej czy potraficie je ułożyć w odpowiedniej kolejności?

I jak tam? Udało wam się ustalić poprawną kolejność? Spróbujcie jeszcze proszę odpowiedzieć na pytanie poniżej.

  • Przyjrzyj się ilustracją przedstawiającym bociany. W jakich miejscach bociany zakładają gniazda? Co się dzieje w tych gniazdach wiosną?

Tak jak wcześniej wspominałyśmy na dzisiejszych zajęciach poznalibyśmy również nową literkę. Ta literka to “G”, “g”. Popatrzcie proszę na poniższą planszę na której macie prezentację litery. Przypatrzcie jej się uważnie. Zwróćcie uwagę na kierunek zapisu litery.

“G jak globus”– Jeśli przypatrzyliście się dokładnie planszy i zapisowi litery spróbujcie odczytać zapisany na niej wyraz. Podzielcie na wyrazy i wyklaskajcie słowo globus. Policzcie sylaby w wyrazie. Przeliczcie także głoski w wyrazie. Wspomóżcie się polami na planszy. Wymieńcie kilka innych wyrazów w których znajdziecie literkę “G”, “g”. Te wyrazy również podzielcie na sylaby. Spróbujcie teraz zapisać literę “G” i “g” w powietrzu. Teraz spróbujcie zapisu na dywanie i stole. A teraz na plecach rodziców.

Następnie poćwiczcie pisanie na kartach pracy.

Propozycje nauczyciela wspomagającego

Kilka ciekawostek o ptakach

Na dzis mamy jeszcze dla was propozycje prac plastycznych. Wybierzcie jedną i ją wykonajcie.

Bocian

Motyle

“Mój obraz wiosny”

Praca dowolna, interpretacja własna. Możesz narysować co chcesz, to z czym kojarzy Ci się z wiosna, to jak ja widzisz,postrzegasz. Technika i wykonanie dowolne. Do dzieła! 🙂

Propozycje zabaw na dziś 🙂

Gra Rodzina bobrów

Cała gra, plansze do druku, objaśnienia i instruktaż znajdziecie na stronie z której została zaczerpnięta :

Oraz jak zawsze propozycje dla tych którzy lubia się poruszać :

Kleurenpalet

Hier wordt van alles geactiveerd; geheugen, coördinatie, middenlijn cross, spiegelen, creatief denken, richting, plezier, verwarring en vooral worden verbindingen gelegd in de hersenen. Makkelijk te maken en succes verzekerd. Geschikt voor alle leeftijden.

Opublikowany przez Learning through movement Środa, 19 lutego 2020