Wiosna na widelcu

Dziś proponujemy Wam m.in.zabawy w wiosenne smaki. Możemy porozmawiać z dziećmi o tym “Jakie smaki kojarzą nam się wiosna?” Jeśli mamy wiosenne warzywa (prawdziwe,zabawkowe lub ich ilustracje) możemy je jak najbardziej wykorzystać. Tłumaczymy dzieciom pojęcie NOWALIJKA. Wykorzystując warzywa jakie mamy w domu możemy zabawić się w odgadywanie smaków. Zawiązujemy Dziecku/Rodzicowi oczy i dajemy kawałek warzywa do skosztowania. Próbujemy nazywać rozpoznane smaki (słony,gorzki,słodki, kwaśny, soczysty itp).

Zwróćmy uwagę jaki kolor przeważa na wiosennym talerzu.Jesli skupimy się na warzywach typowych dla zbliżającej się pory roku (szczypiorek, sałata,ogórek, rzeżucha, natka pietruszki,pomidor,rzodkiewka) to zauważymy że jest to kolor zielony.W związku z czym proponujemy eksperyment;) dotyczący transportu wody w roślinie. Eksperyment: “Dlaczego warzywa są zielone?” Proponujemy by umieścić liść kapusty pekińskiej w słoiku z wodą z dodatkiem barwnikow spożywczych: zielonego,czerwonego i niebieskiego.Mozemy umieścić pół liścia w jednym barwniku, pół w drugim.Dzieci obserwują proces barwienia się liści.Mozna liście zostawić w barwniku na noc.Wtedy efekt będzie wyraźniejszy;)

Jeśli ktoś z Rodziców czuje się na siłach zachęcamy do nazywania warzyw w języku angielskim. Można posilić się piosenką dostępną na YouTube “Vegetable song for kids/learn vegetables”. Tekst rozpoczynają słowa: “Look,look inside the basket there is the carrot…” Jeśli macie ochotę możecie pobawić się wspólnie w chowanie do koszyka wybranych warzyw, odgadywanie ich nazw przy pomocy dotyku, przeliczanie itp. Jeśli uda się to zrobić w języku angielskim to bardzo fajnie;)

Zadania zaplanowano we współpracy pań z grupy Skrzaty.