W gospodarstwie

Witajcie Kochani! Jak Wam minął weekend? Z pewnością świetnie bawiliście się z całą rodzinką. Dzisiaj na zajęciach porozmawialibyśmy o tym, jakie zwierzęta możemy spotkać na wiejskim podwórku. Przypomnielibyśmy sobie jak się one nazywają oraz w czym te zwierzęta pomagają nam-ludziom.

Na początek zapraszmy was do obejrzenia krótkiego filmiku, który przypomni Wam jakie zwierzęta żyją na wsi. Słuchajcie i patrzcie uważnie, bo po obejrzanym filmiku będziemy miały do Was kilka pytań.

Jak Wam się podobał? Mamy nadzieję, że bardzo. Czy udało Wam się zapamiętać o jakich zwierzętach myszka opowiadała nam w filmiku? W czym pomagały kiedyś ludziom konie? Które zwierze często pilnuje gospodarstw? Czy pamiętacie do czego wykorzystywane jest kozie mleko? Które ze zwierząt jest odpowiedzialne za budzenie gospodarzy? A może ktoś ma pomysł, jakie jeszcze zwierzęta możemy zobaczyć na wiejskim podwórku? Mamy nadzieję, że świetnie poradziliście sobie z tymi pytaniami.

Teraz zapraszamy Was do zabawy, w której to Wy staniecie się zwierzakami. Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo, a z pewnością śmiechu będzie co niemiara. Rodzice będą podawać Wam po kolei nazwy zwierząt, a waszym zadaniem będzie naśladowanie głosem oraz gestem danego zwierzaka. Powodzenia!

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Kura gdacze: ko, ko, ko.

Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: gę, gę, gę.

Owca beczy: be, be, be.

Koza meczy: me, me, me.

Krowa ryczy: mu, mu, mu.

Konik parska prr, prr, prr.

A pies warczy: wrr, wrr, wrr.

I jak podobała się Wam ta zabawa? Pewnie niektórych z Was brzuchy bolą ze śmiechu! W takim razie teraz mamy do Was pytanie. Czy pamiętacie jak nazywają się „dzieci” zwierzaków mieszkających na wsi? Przyjrzyjcie się poniższym zdjęciom i spróbujcie nazwać każde zwierzę po kolei. Do dzieła!

I jak Wam poszło? Czy udało Wam się rozpoznać czyje to dzieci?

Jeśli nie udało wam się nazwać wszystkich “dzieci” zwierząt mieszkających w gospodarstwie, nic się nie martwcie poniżej zamieszczamy filmik, który na pewno rozwieje wszelkie wątpliwości.

Dzisiaj na zajęciach poznalibyśmy również nową literkę „Ł”.

Postarajcie się znaleźć kilka wyrazów, które zaczynają się właśnie tą głoską, a może spróbujecie znalezione wyrazy podzielić na sylaby? I jak Wam poszło? Z pewnością świetnie!

Teraz przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi, na którym zaprezentowana jest literka „Ł”. Zwróćcie uwagę na kierunek jej zapisu oraz prawidłowe umieszczenie w liniaturze.

Spróbujcie paluszkiem napisać wielką oraz małą literkę „Ł” w powietrzu, a następnie na podłodze lub biurku.  

Teraz zapraszamy Was do poćwiczenia pisowni w Kartach Pracy. Do dzieła!

Karta pracy o niższym poziomie trudności – spróbujcie wypełnić małą i dużą literkę plasteliną, folią aluminiową…  a możecie macie jakiś inny pomysł? Do dzieła!

Zapraszamy Was również dzisiaj do nauki piosenki.

https://drive.google.com/file/d/1iwQkFXkL4fgFTkMg5b76IWpQs4x-Xqbo/view

Poznaliście już nazwy zwierząt w gospodarstwie oraz to jak żyją. Spójrzcie jezcze na filmik poniżej i nauczcie się kilku nazw poznanych dzisiaj zwierząt po angielsku.


I jak Wam poszło? Mamy nadzieję, że wspaniale, a większość tych słówek już znaliście.

Propozycje zabaw na dziś 🙂

Tor przeszkód

https://www.ekreda.pl/embed/4934426180976640

Dla lubiących się poruszać :

https://wordwall.net/pl/resource/1031315/ćwiczenia

Propozycja bajki na dziś do posłuchania :

Opracował zespół w składzie : N. Kaczmarek, A. Karawan, A. Śliwa, M. Sendra