Po zimie w ogrodzie

W tym tygodniu na zajęciach rozmawialibyśmy o przygotowaniach do wiosny w przyrodzie i nie tylko. W lesie, w parku, na drzewach wiosną dzieje się bardzo dużo ciekawych rzeczy. Rośliny budzą się do życia, zaczynają wypuszczać pąki. Ptaki budują gniazda, składaj jajka, ale również mniejsze owady potrafią zadziwić swoim wiosennym przeobrażeniem.

W związku z tym dziś posłuchalibyśmy “Bajki o brzydkiej gąsienicy”

Bajka o brzydkiej gąsienicy

Agnieszka Galica

Po wysłuchaniu bajki porozmawialibyśmy o tym co zapamiętaliście z teksu. Odpowiedzielibyśmy sobie na pytania : Co robiła gąsienica? Jak się czuła gąsienica gdy słyszała komentarze pod swoim adresem? Co stało się z gąsienicą, kiedy nastał dzień? W co zamieniła się gąsienica ? Jak się mogła czuć gąsienica gdy zmieniła się w motyla?

Następnie porównalibyśmy 2 zdjęcia. Jedno przedstawiające gąsienice i drugie przedstawiające motyla. Zapoznalibyśmy się także z cyklem życia motyla, a następnie wykonalibyśmy własny model cyklu życia motyla z pamięci.

I na koniec zabawa “Mój wiosenny ogródek” na ćwiczenie pamięci słuchowej i nie tylko.

Słuchamy uważnie i rysujemy na kartce : Na górze na środku malujemy słoneczko; na dole płotek; w prawym, górnym rogu kartki chmurkę; w lewym, dolnym rogu drzewo; na pierwszej grządce od dołu 3 stokrotki i dwa maki; na drugiej grządce 4 tulipany i 3 bratki. Teraz policzcie, ile jest kwiatów na każdej grządce i narysujcie z prawej strony cyfrę oznaczającą ich liczbę.

Propozycja zabawy na dziś 🙂