Odgłosy wiejskiego podwórka. Zielony Dzień.

Witajcie 🙂 Dzisiaj mamy podwójny dzień. Jak to możliwe? Otóż dziś w naszym przedszkolu obchodzilibyśmy Dzień św. Patryka i świętowalibyśmy go na zielono! Sporo ten temat poruszany był w grupie, pamiętacie?
Ale oprócz tego, porozmawialibyśmy o zwierzętach gospodarskich. Brzmi ciekawie, prawda?
Skoro nie ma nas w przedszkolu, to spędzimy ten czas wszyscy razem wirtualnie. Zapraszam do zabawy!

Zachęcam aby przed rozpoczęciem zajęć, ubrać się na zielono – wprowadzi to nas w odpowiedni klimat.

Praca plastyczna – wydrukuj szablon kończyny i wytnij go. Z zielonej bibuły uformuj kuleczki i wyklej nimi kończynę. Schowaj swoją pracę do teczki. (Jeżeli nie posiadają Państwo drukarki, obrazek można samodzielnie przerysować)

Zadanie domowe: Przygotuj razem z mamą zielony obiad lub deser. Sprawdź czy posiadasz w domu zielone warzywa. Przygotuj z nich pyszną sałatkę lub koktajl do picia. Będzie to smaczna i zdrowa zabawa domowa. Zrób zdjęcie z wykonywanego zadania i wyślij na nasz grupowy adres email.

Dla chętnych proponuję zasadzić rzeżuchę. Obserwujcie każdego dnia jak z nasionek wyrasta jadalna, zielona roślina.

1. Zabawa muzyczno – ruchowa „Stary Donald farmę miał”. (śpiewamy i tańczymy wspólnie z dzieckiem) 
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
wersja ang. https://www.youtube.com/watch?v=EGymN-Lc87M

Wymyślamy układ do piosenki np.: poruszamy się w wybrany sposób w jedną i drugą stronę (krokiem dostawnym w prawo, skacząc na jednej nodze w lewo, zatrzymujemy się podnosząc wysoko kolana i klaszcząc pod nimi) Śmiało!

2. Odgłosy wiejskich zwierząt.   https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

Rodzic lub starsze rodzeństwo odtwarza nagrania odgłosów zwierząt, które zamieszkują wiejską zagrodę. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej ilości zwierząt, których odgłosy usłyszało.
Następnie zachęcenie dziecka, aby opowiedziało o kilku, wybranych zwierzątkach: np. o Krowie, psie, koniu. Czy kiedyś widziało je na żywo, jeżeli tak to gdzie? , jak wyglądało?, Co robiło? (wspierajmy dziecko, aby próbowało mówić samodzielnie, pełnym zdaniem).

3. Liczymy zwierzątka. – Zabawa matematyczna: Rodzic drukuje i rozdaje dziecku liczmany oraz podaje treść zadań. Dziecko za pomocą liczmanów dokonuje obliczeń. ( Jeżeli nie posiadają Państwo drukarki, można wydrukowane obrazki zastąpić np. nakrętkami po napojach, lub patyczkami)

Przykładowe zadania: W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile łącznie było ptaków?
Kura wysiadywała jajka w kurniku. Najpierw wykluły się 3 pisklęta, po chwili kolejne 4 pisklęta, a po kolejnej chwili jeszcze 1 pisklę. Ile łącznie wykluło się piskląt?
Na łące rosły 4 zielone koniczyny, przyszła koza i zjadła 1 koniczynę. Ile pozostało?

Wydrukuj i wytnij liczmany
Wydrukuj i wytnij liczmany

4.  „Zielony wiejski ogród” – Zielona plansza do gry: Do tego zadania potrzebować będziemy kostki do gry, kartkę A3, zielony pisak. Dziecko rysuje planszę do gry, która dzieje się na wiejskim podwórku. Zaznaczamy linię startu i mety oraz pole trasy. Można przygodowa pola niespodzianki np. droga na skróty, cofnięcie się o dwa pola lub odczekanie jednego rzutu kostką. Po zakończeniu pracy wszyscy gracze ustawiają pionki na linii startu i przesuwają się o wylosowaną liczbę pól.

5. POLICZ ZWIERZĄTKA, KTÓRE SPOTKAŁY SIĘ NA WIEJSKIM PODWÓRKU. PAMIĘTAJ, ŻE ZNAK „+” OZNACZA DODAWANIE, A „-„ ODEJMOWANIE. SPRÓBUJ UŁOŻYĆ TREŚĆ DO POSZCZEGÓLNYCH RÓWNAŃ MATEMATYCZNYCH. MOŻESZ WYKORZYSTAĆ KARTONIKI Z CYFRAMI I PRZYKLEIĆ W ODPOWIEDNIE MIEJSCA.

Oblicz odejmując zwierzątka
oblicz, dodając zwierzątka
22
33
44
55
68
11
23
52
43
39
58

Pozdrawiamy Was serdecznie – Pajacykowe Panie 🙂