Nowy temat – Literka Ł, ł

Dzień Dobry Pszczółki! Mamy dzisiaj dla Was następną porcję materiału. Czas na kolejną literkę.

Na początek posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. „ Łata i dziura”

Miało palto dwa rękawy:

Łatany był rękaw prawy,

A lewy dziurawy.

Rzecze lewy do prawego

„Fe kolego,

Jak się zgodzić można na to,
Żeby świecić taką łatą?”

Na to prawy odpowiada:

„Łata kolego – nie wada,
Dziura wiele nie wskóra

Lepsza jest brzydka łata niż dziura”.

Odpowiedzcie proszę na następujące pytania:
– jaki był lewy rękaw palta?
– co było na prawym rękawie?
– podziel słowo łata na sylaby;
– jaką słyszysz pierwszą głoskę w słowie łata?
– podaj inne słowa w których słyszysz głoskę ł.

FORMA ZADANIA ZAPROPONOWANA PRZEZ NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO: Spróbujmy razem wyklaskać czyli podzielić na sylaby następujące wyrazy: łyżwy, łyżka, łabędź, łoś, łuk, łódka, łopata, łata.  

Obrazki służą jako podpowiedź.

Pobawmy się trochę z literką Ł,ł

 Napiszcie palcem po śladzie literki Ł,ł:

FORMA ZADANIA ZAPROPONOWANA PRZEZ NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO: najpierw razem będziemy wodzić palcem po śladzie, a za drugim razem spróbujesz zrobić to samodzielnie. Można również kreślić literki na tacy w materiale sypkim  (np. w ryżu, mące, kaszy). Plansza służy jako pomoc w określaniu kierunku i kolejności kreślenia.

Teraz Waszym zadaniem będzie wyszukanie słów rozpoczynających się na Ł,ł i otoczenie ich pętlą.

FORMA ZADANIA ZAPROPONOWANA PRZEZ NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO: Nazwy przedstawionych poniżej obrazków zaczynają się głoską Ł. Otocz  je NIEBIESKĄ pętlą.

A teraz napiszcie po śladzie literki.

FORMA ZADANIA ZAPROPONOWANA PRZEZ NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO: Możecie w dalszym ciągu kreślić znaki w materiale sypkim. Może starsze rodzeństwo lub rodzice na swoich tackach narysują jakiś wzór, który wy musicie odtworzyć. 🙂

A na koniec: przygotujcie ulubione ozdoby (kredki, farby, plastelinę, podrzyjcie bibułę i kolorowy papier i ozdóbcie pięknie literę Ł, ł).

FORMA ZADANIA ZAPROPONOWANA PRZEZ NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO: literki można wykleić kolorowymi papierami lub pomalować farbami. Zachęcam do malowania beż używania pędzelka 🙂

ZADANIA DLA CHĘTNYCH:

Odszukaj pola z Ł, ł i pokoloruj je w dowolny sposób.

Przejdź przez labirynt i pomóź dotrzeć do Kopciuszka. Jako ślady posłużą Ci literki Ł,ł.

Jeśli macie jeszcze siłę to możecie wykonać pszczółkę Łucję. a potrzebne będą kolorowe papiery, pojemnik po jogurcie, klej i nożyczki. Resztę zostawiamy Waszej niesamowitej i nieocenionej wyobraźni! 🙂

Pozdrawiamy i do usłyszenia 🙂

L. Chorąży, J. Szlezinger, A. Kaczor, G. Darowska