Dzień Gier i Łamigłówek

W ubiegły piątek (29.01.) obchodziliśmy w Naszym Przedszkolu Dzień Gier i Łamigłówek. Wszystkie grupy miały ważne zadanie zaprojektowania i utworzenia własnej gry planszowej lub logicznej. Wszyscy spisali się wspaniale! Wykazali się ogromną wyobraźnią oraz talentem plastycznym! Gry, które powstały na każdej grupie można podziwiać w poniższej relacji zdjęciowej, a dodatkowo zapoznać się z ich zasadami 🙂

Wszystkim Przedszkolakom bardzo dziękujemy za zaangażowanie 🙂

1) Grupa Żabki – “Zaczarowane figury”

ZASADY: Przyporządkuj figury w odpowiednie pola. Nazwij kształty i kolory.

2) Grupa Smerfy – “Bajkowa Planszówka”

Celem gry jest dotarcie z pola startu do mety. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy dotrze do mety.

ZASADY: Gracz rzuca kostką – ile oczek wyrzuci o tyle przesuwa swój pionek
Pola specjalne:
pole czerwone – gdy gracz stanie na tym polu cofa się o dwa pola ← ←
pole zielone – gry gracz stanie na tym polu przesuwa pionek o jedno pole →
pole z drabiną- gdy gracz stanie na tym polu wchodzi po drabinie na wyższe pole lub spada w dół, kierunek wyznaczają strzałki.

3) Grupa Stokrotki – “Figury ach figury”

ZASADY:

1 etap gry: Każdy uczestnik otrzymuje planszę oraz zestaw figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt) dostępnych w czterech kolorach (żółty, zielony, czerwony, niebieski). Zadaniem gracza jest stworzenie prostej kompozycji z figur, a następnie naklejenie jej na planszę.

2 etap gry: Wskazane przez dorosłego dziecko wybiera rówieśnika, którego zadaniem będzie ułożenie stworzonej przez niego kompozycji na dużej planszy znajdującej się na środku dywanu, posługując się dużymi piankowymi figurami. Dziecko, które układało figury wybiera następnego rówieśnika, który ułoży jego kompozycję. Gra trwa tak długo, aż wszyscy uczestnicy będą mieli okazję ułożyć czyjąś kompozycję. Dodatkowym zadaniem każdego uczestnika gry jest głośne nazywanie figur geometrycznych, określenie ich koloru, a także położeniu w przestrzeni.

4) Grupa Biedronki – “Zimowa przygoda Biedronek”

ZASADY:

5) Grupa Skrzaty – “Wesołe figurki geometryczne”

ZASADY: Plansza gry ma kształt węża podzielonego na pola. Część pól ma zaznaczone różnymi kolorami serduszka. Potrzebna jest nam kostka. Dzieci dzielimy na trzy grupy/zespoły. Każda drużyna po kolei rzuca kostką i przesuwa swój pionek po planszy. Gracz, który stanie na oznaczonym polu sprawdza w legendzie co musi zrobić:
– bierze określoną ilość konkretnych figur geometrycznych
– oddaje określoną ilość konkretnych figur geometrycznych.
Wygrywa drużyna, która nazbiera największą ilość figur. Dzieci sprawdzają też ilość konkretnych figur np. kół, prostokątów itd.

6) Grupa Motylki – “Mistrzostwa zimowe”

ZASADY:

7) Grupa Niezapominajki – “Magiczne kostki”

ZASADY: Rzucamy jednocześnie wszystkimi kostkami i układamy je po kolei obok siebie. Kostki utworzą ciąg obrazków. Gracz ma za zadanie przyglądnąć się obrazkom, a następnie opowiedzieć historię, której fabuła nawiązywać będzie do ilustracji, które narysowane są na ścianach kostek.

8) Grupa Pajacyki – “Wyścigi”

ZASADY: Dzielimy dzieci na dwie drużyny. Każda drużyna otrzymuje autko w innym kolorze. Dziecko rzuca kostką i przeskakuje tyle pasków ile wyrzuci oczek. Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza przeskoczy ostatni pasek.
Pomoce: kredki, paski wycięte z kartki, kostka do gry, dwa pionki (np. klocki różnego koloru, auta itd.)

9) Grupa Słoneczka – “Samo życie”

ZASADY: W grze może brać udział max. 4 uczestników w wieku 3 – 100 lat. Potrzebne będą 4 pionki i kostka. Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Każdy gracz rzuca kostką i przesuwa się o tyle pól, ile wskaże kostka. Jeśli stanie na polu z cyferką, wykonuje polecenie. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety.

“Słoneczkowe zadania”

ZASADY: Rzucamy kostką, jaka cyfra wypadnie taką kartkę odwracamy z zadaniem. Np. podskocz tyle razy ile Pani powie, poszukaj w sali …… itd.

10) Grupa Pszczółki – “Rejs statkiem”

ZASADY: Dzielimy dzieci na dwie grupy. Grupa pierwsza to statek biały, grupa druga to statek żółty. Każda grupa rzuca kostką. Ilość wyrzuconych oczek mówi o ile pól przesuwamy się do przodu. Każde pole to zadanie do wykonania. Za poprawne wykonane zadanie grupa otrzymuje punkt.

A dodatkowo Pszczółki przygotowały jeszcze sudoku, kodowanie na dywanie oraz kolorowankę kodowankę.