Cebule i cebulki

Dzisiejszego dnia na zajęciach porozmawialibyśmy o kwiatach, o tym jak i z czego powstają oraz poznalibyśmy nową literkę.

Na początek proponuję wam zabawę buzią, która mam nadzieje was troszeczkę rozrusza.

Zabawa „Wiosenne porządki” – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego. Rodzic wydaje polecenia, a dzieci wykonuje określone ruchy:

 Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język dotyka dolnych dziąseł). Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

Mam nadzieje, że buźki wyćwiczone. Teraz zapoznalibyśmy się z opowiadaniem ” o żółtym tulipanie”. Mam nadzieję, że będziecie uważnie słuchać, a po ćwiczeniach buźki obszernie i pięknie wypowiadać się na jego temat. 🙂

Słuchaliście uważnie ? Odpowiedzcie na pytania. Gdzie mieszkał Tulipanek? Kto najpierw odwiedził Tulipana? Czy Tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk? Dlaczego nie? Kto przyszedł potem do Tulipana? Czy Tulipan otworzył drzwi słonku? Kto zobaczył Tulipana? Co powiedziały dzieci?

Następnie obejrzeli byśmy zdjęcie tulipanów. Kto z was podzieliby na sylaby słowo tulipan i policzył ile ma sylab? Poznalibyśmy także proces powstania/ wzrostu tulipana oraz jego budowę.

Dziś na zajęciach poznalibyśmy także nową literkę „C”.

Przyjrzyj się dokładnie obrazkowi gdzie zaprezentowana jest literka. Zwróć uwagę na zapis i kierunek pisania litery. Podziel na sylaby i wyklaskaj słowo cebulka. Policz sylaby w wyrazie. Poćwicz pisanie litery „C” i „c” : na początek napisz literki w powietrzu. Następnie spróbuj zapisać je palcem na dywanie/podłodze/stole/biurku/. Przystąp do ćwiczeń grafomotorycznych zamieszczonych w kartach pracy. Pozwolą one na utrwalenie i doskonalenie zapisu liter. Pamiętaj ! -staraj się 😊

A teraz proponuję Ci zabawę. Rozłóż na dywanie /podłodze sznurek/linkę/włóczkę w kształcie litery “C” i “c”. Zdejmij kapcie i przejdź po ułożonej przez siebie literze w sposób zgodny z kierunkiem pisania.

Jeśli lubicie karty pracy/zagadki/zadania zamieszczam jeszcze kilka dodatkowych do poćwiczenia.

Propozycja zabaw na dziś 🙂

W tym jakże niecodziennym czasie bardzo ważne jest także, aby zadbać o kondycje naszych dzieci. Dzieci są pełne energii, warto zadbać o to by się nie nudziły i mogły się troszeczkę poruszać.

Jeśli chcielibyście jeszcze więcej się poruszać polecamy zajęcia muzyczno- taneczne przed ekranem udostępniane codziennie za darmo przez okres kwarantanny. Wystarczy wejść w link i się zapisać. 🙂 https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/